Vanligaste frågorna från arbetsgivare just nu
På onsdag kl. 12.00, 10 juni, är det dags för ännu ett avsnitt av Aktuellt med Almega, vår veckovisa lunchsändning på Facebook. Denna vecka kommer två av våra arbetsrättsjurister, Maria Elinder och Nils Bergh, prata om de vanligaste frågorna som arbetsgivare behöver hjälp med just nu.
Som Sveriges ledande och största arbetsgivarorganisation för tjänsteföretag, stöttar vi varje dag våra 11 000 medlemmar i arbetsrättsliga frågor. Det gör vi bland annat via vår arbetsgivarjour, dit du som medlem kan ringa och mejla och få svar på sina frågor. Under coronapandemin har frågorna som kommit in till vår arbetsgivarjour skiljt sig mot hur det vanligtvis brukar se ut. Och de har varit många fler. Därför har Almega höjt bemanningen av jouren. Men för öka tillgängligheten ytterligare ger vi er möjlighet att få svar på de vanligaste frågorna även under vårt kommande Aktuellt med Almega.
Under sändning kommer Maria Elinder och Nils Bergh, båda arbetsrättsjurister hos Almega, prata om de vanligaste frågorna som kommer in till vår arbetsgivarjour. Hur gör man nu när Tillväxtverket ändrat sina regler och semester nu räknas som frånvaro? Hur kan man utvärdera någon som är provanställd när vi inte träffas och hur går jag tillväga vid uppsägning på grund av arbetsbrist? För att nämna några få.
Läs också: Nedskärning på grund av arbetsbrist
Självklart kan du ställa dina egna frågor så tar Maria och Nils upp så många av dem som går under sändningen. Du kan antingen mejla kommunikation@almega.se eller posta dem direkt i feeden under sändningen på Facebook.
Följ oss på Facebook här!