Hoppa till innehåll

Missa inte Almegas nya utbildningar särskilt riktade mot mindre företag. Utbildningarna fokuserar på grundläggande teman som att anställa, säga upp, ekonomi och hållbarhet.

Maria Elinder, chef för affärsutveckling på Almega, svarar på tre frågor om satsningen:

Varför gör Almega detta?

– Vi är i tät kontakt med våra medlemmar och vet att företag med under 50 anställda ofta har andra behov än större. Många vittnar om ett extremt tajt schema och ett behov av utbildningar som är tidseffektiva och riktigt ”hands on”. Det har vi nu tagit fram!

Hur har idén tagits emot?

– Vi har redan fått höra att det är ett uppskattat initiativ! Nu hoppas vi att ännu fler deltagare nyttjar denna möjlighet att både bli bättre arbetsgivare och slippa framtida juridiska processer för att man inte följt lagar och regler. Vi vill ju gärna stärka våra medlemsföretag i sin arbetsgivarroll.

”Mindre företag har ett behov av utbildningar som är tidseffektiva och riktigt ’hands on'”

Maria Elinder

Chef för Tjänsteutveckling

Läs mer

Fyra utbildningar finns att boka just nu. Vad kan vi vänta oss framåt?

– Härnäst kommer vi försöka samla på oss ännu mer kunskap och feedback för att göra utbildningarna ännu bättre. Vi vill gärna utveckla Almegas specialerbjudande mot småföretag med ännu fler tillfällen och teman i framtiden.

– Två av utbildningarna, hållbarhet och ekonomi, sker genom på plats-workshops i samarbete med Almi. Första omgången av dem är i Stockholm och blir det så uppskattat som vi tror vill vi i nästa steg genomföra dem på fler orter.