Hoppa till innehåll
talarbord med dator

Almega medverkar på Mötesplats Offentliga Affärer

Offentlig upphandling är en av Almegas prioriterade frågor och däför medverkar Almega på konferensen Mötesplats Offentliga Affärer den 25 och 26 september i syfte att skapa dialog kring frågan. Medlemsföretag har dessutom möjlighet att köpa biljetter till konferensen till rabatterat pris.

Den 25 och 26 september går Mötesplats Offentliga Affärer av stapeln, en spännande mötesplats som ger tillfälle till dialog och intressanta erfarenhetsutbyten kring offentlig upphandling – nu och i framtiden.

Offentlig upphandling en prioriterad fråga

Offentlig upphandling är en av Almegas prioriterade frågor. Det som upphandlas är ofta olika typer av tjänster, vilket berör många medlemsföretag i Almegas förbund.

Ulrica Dyrke– Almega arbetar för att upphandlingarna ska genomföras på ett affärsmässigt sätt som tar tillvara på konkurrensen på marknaden, värnar kvalitet i leveransen och inger förtroende för de offentliga affärerna. Detta seminarium är en del i detta arbete, säger Almegas upphandlingsexpert Ulrica Dyrke.

Under konferensens andra dag – den 26 september – anordnar Almega, tillsammans med Svenskt Näringsliv, ett seminarium där vi lyfter frågan hur bra konkurrensen fungerar i offentliga upphandlingar. Detta gör vi tillsammans med representanter från Upphandlingsmyndigheten och Konkurrensverket.

Rabatterat pris för medlemsföretag

Som medlem Almegas medlemsföretag har möjlighet att köpa biljetter till konferensen Mötesplats Offentliga Affärers till rabatterat pris.